Salgs- og leveringsbetingelser
Følgende gælder som aftalegrundlag for handel mellem GCC
Trading A/S (herefter "Hans’ Wine Club") og vores kunder.
1. Anvendelsesområde
Disse salgsbetingelser gælder altid, når du som forbruger
handler på www.hanswineclub.dk
(herefter "Webshoppen").
2. Parter
Sælger er Hans’ Wine Club. Vores oplysninger fremgår
nedenfor:
GCC
Trading A/S
CVR-nr.: 37 40 88 67
Energivej 15
5250 Odense S, Danmark
Telefon: +45 61 10 91 25
E-mail: info@hanswineclub.dk
3. Online-handel
Nedenfor følger en beskrivelse af købsprocessen, så du altid
kan føle dig tryg, når du handler på Webshoppen.
- Vælg den ønskede vare samt antallet af flasker i det multipla, som varen sælges i.
- Læg den i indkøbskurven.
- Vælg forsendelses- og betalingsmåde.
- Kontrollér bestillingen, ret evt. indtastningsfejl og acceptér Hans’ Wine Clubs salgsbetingelser.
- Bekræft bestillingen.
- Modtag automatiseret elektronisk ordrebekræftelse for modtagelse af bestilling.
- Modtag bindende kvittering fra Hans’ Wine Club.
4. Priser og købsbetingelser
Hos Hans’ Wine Club er de priser, der fremgår af Webshoppen, altid angivet som stykpriser beregnet ud fra et bestemt minimumskøb, eksempelvis ved køb af 2, 6 eller 12 flasker.
Den oplyste pris er således betinget af, at forbrugeren køber det angivne antal enheder, og prisen kan ikke opnås ved køb af et lavere antal end det, der er angivet.
Hvis en vin er prissat med en stykpris baseret på et bestemt antal (f.eks. 6 flasker), kan varen alene bestilles i multipla af dette antal, dvs. 6, 12, 18 flasker osv.
Det er ikke muligt at købe enkeltflasker til den viste stykpris, medmindre prisen udtrykkeligt er angivet som gældende for én flaske.
5. Afgivelse af bestilling
Du skal være opmærksom på, at din afgivelse af bestilling ikke er en juridisk bindende aftale. Der er først indgået
en bindende aftale mellem dig og Hans’ Wine Club, når du har modtaget en eller
flere bindende kvitteringer fra Hans’ Wine Club.
Afgivelse af bestilling
Afgivelse af bestilling via Webshoppen er ikke en juridisk bindende
aftale for Hans’ Wine Club, som først er først bundet af aftalen, når du har
modtaget en kvittering. Det betyder, at Hans’ Wine Club har mulighed for at
annullere din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer,
leveringssvigt, force majeure, hvis varen ikke er på lager og lignende
situationer.
Force majeure foreligger, når korrekt opfyldelse af aftalevilkårene er umulig, og dette skyldes ekstraordinære omstændigheder, som Hans’ Wine Club ikke kunne afbøde og ikke burde have forudset f.eks. krig, usædvanlige naturbegivenheder, brand, strejker, lockouts og pandemi.
Når du har afgivet en bestilling via Webshoppen, vil Hans’ Wine Clubs system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Kvitteringen er ikke en bindende aftale.
Én ordrebekræftelse fra hver ordre
Du vil hurtigst muligt modtage en e-mail fra Hans’ Wine Club, hvis din bestilling kan accepteres. Hvis du har bestilt varer fra Hans’ Wine Club gennem flere ordrer, vil du modtage to (eller flere) bindende kvitteringer.
Du bør læse den enkelte ordrebekræftelse nøje igennem og
tjekke, at den stemmer overens med bestillingen. Hvis den ikke stemmer overens med din bestilling, fx fordi en Hans’ Wine Club kun kan levere én af to
bestilte varer, så vil du have mulighed for at annullere ordren med en kort frist.
Først når du har modtaget en kvittering, er der indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Hans’ Wine Club.
Du kan læse mere om dine ordrer på Webshoppen. Hvis du har spørgsmål skal du kontakte Hans’ Wine Club. Se afsnit 2 for kontaktoplysninger.
6. Betaling
Når du handler på Hans’ Wine Clubs hjemmeside, er det Hans’ Wine Club, som håndterer betalingen. Hvis du har spørgsmål vedrørende betaling, skal du kontakte Hans’ Wine Club.
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. moms. Alle udgifter i relation til varen, herunder til porto, fragt, emballage mv., samt en samlet pris vil fremgå ved bestilling og af ordrebekræftelsen.
Leveringsomkostninger vil variere afhængig af, hvilken vare og leveringsform du har valgt.
Hos Hans' Wine Club accepterer vi betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay.
Betalingen vil blive gennemført, når vinen er blevet afsendt eller meldes klar til afhentning.
7. Levering og forsinkelse
Leveringstidspunkt
Forventet leveringstidspunkt vil fremgå i forbindelse med din bestilling og på
ordrebekræftelsen.
Leveringsomkostninger
Leveringsomkostninger kan afhænge af antallet af flasker, leveringsadresse m.v.
og vil fremgå af din bestilling og på ordrebekræftelsen.
Hvis du har bestilt mere end én vare, kan din ordre splittes op i flere leveringer og leveringstidspunkter. Du vil dog kun blive opkrævet for leveringsomkostninger én gang, hvis dine varer er solgt på samme ordre. Det vil i så fald fremgå af din bestilling og ordrebekræftelse.
Leveringsmåde
Leveringsmåden fremgår af ordrebekræftelsen. Hans’ Wine Club bærer risikoen for varen, indtil den er overgivet til dig, dvs. indtil varen er i din besiddelse enten ved modtagelse på din adresse, ved afhentning eller ved modtagelse i pakkeshop/pakkeboks.
Annullering af ordre før levering og uafhentede varer
Ønsker du at fortryde et køb foretaget på vores hjemmeside, er dette reguleret
af reglerne for fortrydelsesret, se afsnit 8 nedenfor. Fortrydelse af køb, der
ikke er omfattet af fortrydelsesretten, kan kun ske ved forudgående kontakt til
Hans’ Wine Club inden ordren er afsendt, og kun hvis Hans’ Wine Club accepterer
at lade ordren annullere.
Uafhentede postpakker betragtes som en annullering af din ordre. For pakker, der ikke afhentes fra afhentningsstedet, får du ikke refunderet fragtomkostningen. Derudover kan du blive opkrævet for
omkostningerne ved returnering af produktet.
Forsinket levering
Hvis leveringen af din vare er forsinket, så får du besked, så snart Hans’ Wine
Club bliver opmærksom på forsinkelsen. Du får samtidig besked om, hvornår du
kan forvente, at din vare vil blive leveret.
Spørgsmål til din levering?
Kontakt Hans’ Wine Club. Se afsnit 2 for kontaktoplysninger.
8. Fortrydelsesret
14 dages fortrydelsesret
Fortrydelsesretten giver dig ret til at fortryde køb der er foretaget online,
uden angivelse af årsag. For at udnytte fortrydelsesretten skal du senest 14
dage efter modtagelse af varen give Hans’ Wine Club meddelelse herom ved brug af e-mail eller telefon med henvisning til ordrenummeret.
Du skal herefter returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt Hans’ Wine Club, at du vil udnytte din fortrydelsesret.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hans’ Wine Club refunderer det beløb, som du har betalt for varen, men ikke for
dine leveringsomkostninger eller omkostninger til returnering af varen. Beløbet refunderes uden unødig forsinkelse til dig. Hans’ Wine Club kan dog tilbageholde beløbet, indtil varen er modtaget retur, eller du har fremlagt
dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt, der er
tidligst.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
håndtering end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og
den måde, den fungerer på. Et produkt er forringet, når det ikke længere kan
sælges som ny, produktet har været åbnet eller ikke returneres i original
emballage.
Hvis varen returneres i forringet stand, vil du ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.
Udgifter og risiko ved returnering
Du skal selv afholde udgifterne for returnering af varen og du bærer risikoen
for varen fra tidspunktet for varens levering til dig og indtil den er returneret til Hans’ Wine Club.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.
9. Reklamationer
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Det betyder bl.a., at du som forbruger har 2 års reklamationsret fra modtagelse af varen efter købeloven. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Hvornår og hvordan skal man reklamere?
Når du har modtaget varen, anbefaler vi, at du hurtigst muligt tjekker, om den
svarer til ordrebekræftelsen, om varen er blevet beskadiget under transporten,
og om der er fejl ved varen.
Hvis der foreligger en mangel, skal du reklamere direkte til den Hans’ Wine Club. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal aftale med Hans’ Wine Club hvordan varen sendes tilbage og om udgifterne herfor vil blive refunderet. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering
for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
10. Personoplysninger
Hans’ Wine Clubs privatlivspolitik kan læses på https://hanswineclub.dk/policies/privacy-policy
11. Tvister
Hvis du er utilfreds med Hans’ Wine Clubs håndtering af en
reklamation eller andet, skal du først forsøge at løse tvisten direkte med Hans’
Wine Club.
Såfremt dette ikke lykkes, kan du indbringe sagen for Nævnenes Hus på www.naevneneshus.dk og
herefter Forbrugerklagenævnet.
Alle tvister skal afgøres i henhold til dansk ret. Såfremt sagen indbringes for domstolene, skal den afgøres ved dit hjemting, dvs. i nærheden af, hvor du bor.
12. Ændring af vilkår
Vi tager forbehold for til enhver tid at ændre de gældende
vilkår. Du kan altid se de gældende vilkår på vores hjemmeside.
Opdateret 24.10.2025